پاورپوینت نظریه مارپیچ سکوت

پاورپوینت نظریه مارپیچ سکوت در 43 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل

تعداد صفحات 43
حجم 4362 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی پاورپوینت


توضیحات کامل

پاورپوینت نظریه مارپیچ سکوت در 43 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

مارپیچی برای سکوت

دست پختی نه

وقتی سر و کله مارپیچ سکوت پیدا شد

فعال اما محدود

مارپیچ مع

دنیای مجازی موفق می شود

هم این هم آن!

 

بخشی از متن

مقدمه

نظریه مارپیچ سکوت یکی از اصطلاحاتی که در علوم ارتباطات به ان توجه شده ومی شود و بدنیست دو مطلب پیرامون این اصطلاح را با هم مرور کنیم

مطلب اول در گفت‌وگو با دکتر علیرضا دهقان"رسانه ها قدرت زیادی دارند تا آنجا که می توانند شما را جادو کنند و سررشته افکارتان را در دست بگیرند. اما اگر به آنها علاقه ای نداشته باشید، اگر نتوانند شما را جادو کنند و اگر نتوانند در عقایدتان تغییری ایجاد کنند، باز هم می توانند دست و پایتان را ببندند و به سکوت وادارتان کنند.

    نظریه مارپیچ سکوت چنین ادعایی دارد و می گوید حاکمان رسانه ها با حذف تدریجی مخالفان خود می توانند هر روز تعداد بیشتری را به خاموشان جامعه اضافه کنند.

    شکل گیری نظریه مارپیچ سکوت، تاثیر آن بر مناسبات اجتماعی و ی و اثر تکنولوژی های نوین اطلاعاتی و ارتباطی بر آن از جمله نکاتی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت .

مارپیچی برای سکوت

    نظریه مارپیچ سکوت توضیح شکل گیری افکار عمومی در مورد مسائل و موضوعات مهم است. این نظریه، سکوت گروهی را توضیح می دهد که احساس می کنند نظر و عقیده آنها از نظر تعداد در اقلیت قرار دارد، هرچند ممکن است در واقعیت درست نباشد.

    سه تصور یا سه ادعای اصلی نظریه این است که مردم در رفتارها، آمد و شدها و ارتباطات روزمره خود نوعی درک عمومی راجع به افکار عمومی غالب و نظر اکثریت و اقلیت دارند. دیگر اینکه مردم نمی خواهند در گروه اقلیت باشند و از انزوا و فشار گروهی می ترسند و سوم اینکه از ترس انزوا و زیر فشار قرار گرفتن و به خاطر اینکه مورد طعن و تمسخر و یا طرد و بی اعتنایی قرار نگیرند سکوت می کنند.

    دست پختی نه

    این نظریه را خانمی آلمانی به اسم الیزابت نوئل نئومان ارائه کرد. او ابتدا در فصلی از کتاب "مطالعات پخش رادیو تلویزیونی" که ویراستار آن ایگوچی بود و در سال 1973 در ژاپن منتشر شد نظریه خود را مطرح کرد. این فصل کتاب یادشده با عنوان "بازگشت به رسانه های قدرتمند" نوشته شده بود. عقیده نوئل نئومان همان طور که در عنوان فصل نشان داده می شود این بود که رسانه ها ی جمعی می توانند در عقیده افراد اثر زیادی داشته باشند ولی چون تحقیق در این مورد آسان نیست کسانی گفته اند رسانه های جمعی اثر فوری بر افراد ندارند. به عبارت دیگر می خواست بگوید بعد از دوره ای که معروف به اعتقاد به اثر محدود رسانه های جمعی است مجددا می توان به مفهوم اثرهای قوی رسانه های جمعی اعتقاد پیدا کرد.

 و .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود پاورپوینت نقش فناوری اطلاعات در کارآفرینی دیجیتال.

پاورپوینت نظریه یادگیری معنی دار کلامی دیوید آزوبل.

پاورپوینت بررسی فن بیان.

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بانکداری نوین و الکترونیکی (فصل دوم) .

پاورپوینت تعریف موزه و بررسی موزه هنرهای عالی آتلانتا، 104 اسلاید،powerpoint .

پاورپوینت کلیات اسرار و قانون موفقیت در قانون جذب

شبیه سازی مقاله گزارش کار توپولوژی جدید DSTATCOM

سکوت ,مارپیچ ,نظریه ,رسانه ,پاورپوینت ,های ,مارپیچ سکوت ,نظریه مارپیچ ,می توانند ,پاورپوینت نظریه ,رسانه های ,پاورپوینت نظریه مارپیچ ,رعایت تمامی استانداردهای ,قابل ویرایش آماده ,ویرایش آماده ارائه

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

میراکس# معجزه آسا یک دانشجو معلم پژوهش سرای بوعلی سینای گلپایگان اهميت کتابخواني شکوفه باران فروشگاه لوازم خانگی آنلاین متین اهلبیت معصوم علیهم السلام مطالب اینترنتی بداغ آبادنوشته های یک معلم روستایی neginkaviroe